Garantie bij de Online Dartwinkel Darts Warehouse

Garantiegoederen dienen altijd voldoende gefrankeerd te worden verstuurd. 

 

Algemeen

Het is natuurlijk vervelend als een artikel niet of niet naar behoren functioneert. Volg altijd de gebruiksaanwijzing op de verpakking en raadpleeg ook de handleiding van uw artikel voor eventuele probleemoplossingen. Mocht het artikel toch defect blijken, zullen wij altijd een oplossing voorstellen. Wij adviseren u ook graag als u een artikel elders heeft aangeschaft.

 

Als u een product koopt, moet deze naar behoren werken. Garantie is dan ook een belofte van de fabrikant: de fabrikant garandeert dat u een goed werkend product ontvangt. Defecten die onder garantie vallen, zijn dus altijd defecten die niet mogen voorkomen, of niet voorkomen hadden kunnen worden. Ook als het product incompleet is, kunt u een beroep doen op uw fabrieksgarantie.
De vraag die u uzelf kunt stellen is: "had ik dit probleem kunnen voorkomen?". Indien het antwoord op deze vraag ja is, kunt u er van uitgaan dat uw product niet onder garantie valt.

Voorbeelden van garantie:

    • U ontvangt een dartpijl, maar de punt zit los.
    • U heeft 2 maanden terug een elektronisch dart bord gekocht. Hij is altijd gebruikt zoals het hoort, maar plots werkt een knop niet meer.
    • U heeft een set van 3 flights gekocht, maar heeft er maar 2 ontvangen.

Op het moment dat een product door u toedoen kapot gaat, beschadigd, of in welke vorm dan ook niet meer naar behoren werkt, valt het product niet meer onder garantie. De fabrikant kan tenslotte niet garanderen dat u uw product naar behoren gebruikt. Bij artikelen die gemaakt zijn om te beschadigen (denk hierbij aan een surround, een dart mat e.d.), wordt schade niet als garantie gezien. Ook als de producten niet voldoende bescherming bieden, kan geen beroep worden gedaan op garantie. Geen product is onverwoestbaar en geen fabrikant zal dit garanderen. Doe van te voren goed onderzoek of de bescherming aan uw eisen voldoet!


Let op: Ook slijtage valt onder gebruikersschade. Een product slijt tenslotte door gebruik. Gaat een product buiten de garantietermijn kapot zonder u toedoen, is dit toe te schrijven aan slijtage.

Voorbeelden van gebruikersschade:

    • U gooit 2 dagen met uw nieuwe darts, waarna er 1 kapot valt op de grond.
    • U heeft 5 jaar terug een elektronisch dart bord gekocht. Hij is altijd gebruikt zoals het hoort, maar plots werkt een knop niet meer.
    • U heeft een nieuwe dart mat, maar de darts gaan door de mat heen en nu zijn de punten gebroken.

Indien u een product terugstuurd onder fabrieksgarantie, zal het product door de fabrikant gerepareerd worden. De reparatietijd zal dan ook veelal afhankelijk zijn van het soort product, de verzendtijd naar de fabrikant en de reparatietijd die de fabrikant zelf hanteert.

Voor specifieke gevallen of een tijdsindicatie voor uw reparatie, raden we u aan contact met ons op te nemen.

Wij kunnen geen reparaties aanmelden bij de fabrikant die wij niet zelf verkocht hebben. We raden u in dat geval aan contact op te nemen met uw originele verkooppunt, of direct met de fabrikant zelf.

Als uw reparatie onder garantie valt, is de reparatie gratis. Mocht de reparatie niet onder garantie vallen dan kan het zijn dat uw product ongerepareerd retour komt, of dat de reparatie kosten kan genereren. In dat geval nemen we contact met uw op.

Twijfelt u of uw product onder garantie valt? Neem gerust contact met ons op!

Wij verlenen de volgende garantie:

Dartartikelen

Originele dartsartikelen vallen onder de fabrieksgarantie van de fabrikant van het betreffende merk.

Stappenplan  

Volg de volgende stappen als u een artikel naar ons opstuurt voor garantie:

  • Vraag binnen de garantietermijn een garantienummer aan bij onze klantenservice.
  • Stuur het defecte artikel binnen 5 werkdagen na toekenning van het garantienummer naar ons op. Bij aanvraag van het garantienummer ontvangt u ons retouradres.
  • Verpak het garantieartikel deugdelijk als u het verstuurt.
  • In de garantiezending dient u duidelijk een briefje met adresgegevens en telefoonnummer alsmede de omschrijving van het probleem en het garantienummer vermeld te staan voeg ook een kopie van het aankoopbewijs toe.
  • Als wij uw zending hebben ontvangen onderzoeken wij het probleem en sturen wij u zo snel mogelijk een nieuw exemplaar.

 

Is uw vraag niet beantwoord of wilt u een beroep doen op uw garantie? Neem hier contact op met onze klantenservice.

 

Lees ook onze Algemene Verkoop- en Leveringsvoorwaarden.